سه شنبه ٣٠ آبان ١٣٩٦

پارسی |English



  چاپ        ارسال به دوست

مقام مسئول: نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط دوکشور است

افزایش ۳۱ درصدی حجم مبادلات ایران و چین

مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران گفت: برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط اقتصادی و تجاری رو به گسترش تهران و پکن است.
«کیان معتمدی کیا»امروز (دوشنبه)در همایش خبری دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در محل هتل پارسیان آزادی افزود: ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه شناخته شده است و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند.
به گفته وی، چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است و هم اکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام می پذیرد. بر این اساس بدیهی است که از تولید کنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری، و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.
معتمدی کیا تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی فراهم می کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار داشته باشند و درباره توسعه روابط تجاری و بازرگانی و همین طور آشنایی با جامعه تجاری منطقه در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کنند.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم در ایران مؤید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می کند.
مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران اظهار داشت: اداره گمرک چین به تازگی اعلام کرده که در نیمه نخست سال 2017 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور 31 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
معتمدی کیا افزود: در سفر سال گذشته ژی ژین پینگ رئیس جمهور چین به ایران، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند.
معتمدی ابراز امیدواری کرد مجموعه تحت نظر وی بستری را فراهم کند تا در آن شرکت های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند، بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم تر گام بردارند.
وی بیان داشت: در نمایشگاه هفته تجاری چین، کارآفرینان ایرانی فرصت خواهند داشت تا با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست یابند؛ همچنین در همه روزهای نمایشگاه برنامه ای مجزا برای صنعتگران ایرانی و چینی تدارک دیده شده است تا در فضایی اختصاصی بتوانند در جلسات B2B شرکت کرده و به دور از هیاهوی موجود در فضای اصلی نمایشگاه با شرکای احتمالی خود دیدار و گفت وگو داشته باشند.
در ادامه این نشست، خانم میشیل میریک - Michelle Meyrck- مدیر نمایشگاه بین المللی شرکت MIE Groups چین با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت از سال 2001، تصریح کرد: این شرکت با فعالیت در عرصه مشاوره و برپایی نمایشگاه ها، کمک حال تولیدکنندگان چینی برای ورود به بازار خاورمیانه بوده است.
به گفته وی، یکی از برنامه های این شرکت برگزاری هفته تجاری چین در کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی است و با ایجاد رابطه نزدیک با دولت ها، به توسعه روابط اقتصادی و حتی فرهنگی پرداخته است.
میریک، مزایای حضور در این نمایشگاه را ثبت نام رایگان و آشنا شدن با کارآفرینان و تجار چینی، برگزاری سمینارهای رایگان برای مقابله با مشکلات و چالش های احتمالی و پاک کردن بی کیفیت بودن کالاهای چینی از اذهان عنوان کرد.
در ادامه این نشست شان‌شیائو فعال اقتصادی چینی اظهار داشت: هفته تجاری چین برندی برای توسعه تجارت چین با سایر کشورها است و هدف ما در این هفته از برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی کالاهای چینی در کشورهای مختلف فقط به معرض‌ گذاشتن کالاهای تولیدی خودمان نیست بلکه هدف ما ایجاد برقراری روابط اقتصادی با کشور مقابل است.
شیائو بیان داشت: هم اکنون دولت چین برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف چینی در ایران تسهیلات خوبی از جمله وام و یارانه پرداخت می‌کنند.
وی با بیان اینکه چین و ایران روابط فرهنگی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند گفت:‌ایران بازار بزرگی برای شرکت‌های چینی به شمار می‌رود و ما هم خواهان سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله خودروسازی و ... در ایران هستیم و در طول هفته برگزاری نمایشگاه تجاری چین در ایران یک هیأتی به ایران اعزام می‌شود تا در زمینه برقراری روابط تجاری و سرمایه‌گذاری تحقیق و بررسی انجام دهد.
وی بیان داشت: در چین برای اینکه روابط مالی بین تجار ایرانی و چینی به راحتی برقرار شود بانکی وجود ارد که ایرانیانی که متقاضی خرید کالاهای چینی در کشورمان هستند بتوانند مبادلات مالی خود را از طریق این بانک و با پول رایج چین انجام دهند و فعالیت این بانک از حدود سه یا چهار سال پیش آغاز شده است.
شیائو افزود: البته شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران چینی با توجه به وسعت کشور چین شناخت کاملی از ایران ندارند و هنوز نسبت به اینکه ایران کشور امنی در منطقه است، شک و تردید دارند اما ما با رایزنی‌هایی که با این فعالان اقتصادی انجام می‌دهیم به آنها این شناخت را از ایران منتقل می‌کنیم که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و شرایط فرهنگی و اجتماعی این منطقه را برای آنها تشریح می‌کنیم.
وی بیان داشت:‌در برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران ما فقط به دنبال عرضه کالاهای چینی نیستیم بلکه می‌خواهیم این نمایشگاه فرصت‌هایی را برای تبادلات تجاری بین فعالین اقتصادی دو کشور فراهم کند و امیدواریم در سال‌های آینده شرایط حضور ایرانیان در این نمایشگاه فراهم شود.
نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران از 28 لغایت 31 شهریور ماه 96 در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود و از ساعت 10 تا 17 بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است.


١٦:١٠ - 1396/06/06    /    شماره : ٢١٧٣١    /    تعداد نمایش : ١٣٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




 

کلیه حقوق نزد پایگاه خبری دنیای اخبار محفوظ
می باشد.