امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

آخرین خبر از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

بهادری جهرمی در رابطه با آخرین تصمیم دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و ۱۱ قلم کالای مورد نظر گفت: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تکلیفی را به دولت باز کرد که دولت مکلف است تمام درآمدهای ارزی خود را به شکل ETS محاسبه کند.
کد خبر: 9857
زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵ بعد از ظهر -
638 بازدید

اقتصاد خوب: بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در رابطه با آخرین تصمیم دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و ۱۱ قلم کالای مورد نظر گفت: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تکلیفی را به دولت باز کرد که دولت مکلف است تمام درآمدهای ارزی خود را به شکل ETS محاسبه کند. همزمان نیز تکلیفی در قانون از سوی مجلس مقرر شد که آماده سازی کالابرگ الکترونیکی بود و طبیعتاً نیازمند طراحی مقدمات اجرا بود.

بهادری جهرمی افزود: دولت این مسیر را انتخاب کرد که به صورت نقدی یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار دهد و همزمان آماده سازی زیرساخت‌ها را در چند مسیر پیگیری کرد تا بهترین الگو به نتیجه برسد. ما نمی‌توانیم یک سیاست مهم اقتصادی را به شکلی اجرا کنیم که برای مردم مشکل ایجاد کند.

وی گفت: اجرای نامناسب قانون ممکن است ما از هدف دور کند. دولت با سرعت مسیر را پیش برد و یکی از الگوها به مرحله قابل قبولی رسید که در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا شود. در نهایت مسیری که همه تست‌ها از منظر اجتماعی و اقتصادی را موفق پشت سر بگذارد دولت آن را انجام خواهد داد و با تمام توان تکمیل این مسیر را پیش خواهد گرفت.

سخنگوی دولت بیان کرد: در ایام اخیر ما شاهد جنگ ترکیبی بودیم. یک دوره‌ای مقطعی دانش و دانشگاه ما تعطیل می‌شود و امروز مشخص می‌شود به ثبات رشد علمی رسیده ایم یا نرسیدم. عدم ثبات نرخ ارز نیز یکی از اقدامات و ابزار دشمن برای جنگ ترکیبی است. هر کدام از حوزه‌های جنگ ترکیبی قرارگاه خاص خود را در دولت دارد و جنگ اقتصادی قرارگاهش بانک مرکزی است. ملت ایران و مقامات دولتی در این جنگ نیز پیروز خواهند بود و شاهد ثبات خواهیم بود.

 

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *