امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب
یادداشت / امین صبحی

هپل هپوی اموال بلوکه شده ایران

بازار کاسبی جیره خوران آمریکا با اعضای خانواده شان داغ است؛ علی کریمی که خود را حامی جنبش زنان می‌دانست از خواهرش دزدی کرد و مصی علی‌نژاد با عَلَم کردن برادرش به دارایی ملت ایران دستبرد می زند.
کد خبر: 14767
زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ بعد از ظهر -
143 بازدید
امین صبحی / هپل هپوی اموال بلوکه شده ایران

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، امین صبحی روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: خبر کوتاه بود و تکراری اما عبرت آموز؛ مسیح علی‌نژاد به دادگاهی در آمریکا شکایت کرده که جمهوری اسلامی ایران به روحیه او آسیب رسانده است و در ادامه دادگاه فدرال به نفع این وطن فروش رای داده و به موجب این رای مبلغ ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار معادل ۱۷۰ میلیارد تومان از اموال بلوکه شده ایران ـ که حق مسلم مردم ایران است ـ باید به عنوان غرامت به وی پرداخت شود.

وی در تشریح شکایت خود نوشته است دادگاه فدرال آمریکا، جمهوری اسلامی را به اتهام دستگیری غیرقانونی برادرم علیرضا علی‌نژاد برای تحت فشار قرار دادن من و توقف مبارزاتم مجرم شناخت! و عجب آنکه بازار کاسبی جیره خوران آمریکا با اعضای خانواده شان داغ است؛ علی کریمی که خود را حامی جنبش زنان می‌دانست از خواهرش دزدی کرد و مسیح علی‌نژاد با عَلَم کردن برادرش به دارایی ملت ایران دستبرد می زند.
البته این رقم که برای ما انقدر چشمگیر است، حکم پول خرد را برای مصی علینژاد دارد زیرا دریافتی وی از فعالیت های ضدایرانیش رقم های بسیار سنگینی است.

علی‌نژاد که در رسانه‌ها و مجامع ضدایرانی خودش را به عنوان فعال و روزنامه‌نگار ایرانی معرفی می‌کند در فهرست حقوق‌بگیران دولت آمریکا قرار دارد و هیچ ابایی از افشای دستمزدهای ملیون دلاریش ندارد.

وی در حالی نگران روحیه آسیب دیده اش است که همین چند ماه پیش و در جریان اعتراضات پاییز ـ که به سبب فعالیت همین وطن فروشان تبدیل به اغتشاش شد ـ جوان‌های عزیزی که برای برافراشته ماندن پرچم این مملکت به شهادت رسیدند و چه جوان‌هایی که فریب این طیف را خورده و در پی فراخوان پادوهای پولی آمریکا، خانواده‌هایشان را عزادار کرده و خسارات زیادی را به مردم وارد کردند.

مطمنا این اقدام آخرین فعالیت مصی علی نژاد علیه ایران و ایرانی نیست وی درحالی داعیه حمایت از مردم را دارد که در جمع منافقان که فعالیت‌های تروریستی آشکاری علیه ملت ایران انجام داده‌اند،حاضر و خواستار مقابله همه جانبه غرب با جمهوری اسلامی می‌شود و در دیدار با پمپئو تقاضای افزایش تحریم‌ها علیه ایران را مطرح می‌کند و چه کسی است که نداند دامنه این دشمنی‌ها به مردم بر می‌گردد و دودش در چشم ملت می رود اما غرامتش نصیب افراد بی وطنی مثل مصی پولی نژاد می‌شود.

می‌گویند «عدو سبب خیر می شود اگر خدا خواهد» ثمره اعتراضاتی که تبدیل به اغتشاش شد این بود که مردم با نیت افرادی که در ویلای خودشان نشسته و فرمان آتش صادر می‌کردند، بیش از پیش آشنا شده و فهمیدند خارج نشینان پولکی به تنها مساله‌ای که فکر نمی‌کنند آبادانی ایران و امیدواری ملت ایران است آنها پیاده نظام جریانی هستند که در جنگ سخت و نرم علیه ایران از هیچ دشمنی رویگردان نبودند و در مقاطع مختلف به صورت عیان آن را ابراز کرده اند.

اما در این میان باید به حال معدود افرادی افسوس خورد که با طناب پوسیده این وطن فروش‌ها ته چاه می‌روند و در پس پروژه‌های دلاری آنها در نابودی ایران، دنبال آزادی ایران هستند.

نکته قابل توجه در این میان این است مصی پولی‌نژاد که به بهانه‌های مختلف دستش در جیب ملت ایران است و ید طولائی در پروژه بگیری دارد در صفحه‌اش اعلام کرده «به دادگاه اعلام می‌کنم که از دریافت غرامت خودداری می‌کنم » این حرف از طرف کسی مطرح می‌شود که که از مبلغ ۱۰ هزار پوندی برای دلالی مصاحبه نگذشت.

مساله حائز اهمیت دیگر در مقوله شکایت مصی علینژاد این است که نهادهای حقوقی و قضایی کشور باید ساز و کاری را برای مقابله با این بدعت‌ها تدوین کرده و مجامع بین‌المللی را مجاب به بررسی این دست اقدامات کنند زیرا اپوزیسیون خارج نشین هربار با یک ترفند درصدد غارت اموال بلوکه شده ایران است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *