امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

جزئیات طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک

معاون رفاه وزیر کار گفت: طرح جدید امنیت غذایی کودکان برای افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی یارانه ۱۲۰ هزار خانوار از امروز یک‌شنبه ۲۸ آبان آغاز شده و به خانوارهای واجد شرایط پیامک ارسال شده است.
کد خبر: 18419
زمان انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ قبل از ظهر -
180 بازدید
یارانه

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، دولت سیزدهم در تازه‌ترین اقدام خود در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و خصوصاً دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را به مرحله اجرا رسانده است.

به‌واسطه این طرح به خانوارهای دهک‌های ۱ تا ۷ که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰هزار تا یک‌میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.

در این طرح، بیش از ۱۲۰هزار خانوار توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت تعاون معرفی شده‌اند تا در دایره مشمولین این طرح قرار بگیرند. به‌ازای هر بچه دارای مشکل در رشد در دهک‌های ۱ تا ۵، یک‌میلیون تومان و برای دهک شش و هفت، ۶۰۰هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است.

علیرضا عسگریان با بیان اینکه خانوارهای مشمول این طرح را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی کرده است، افزود: ۳ شاخص برای طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان در نظر گرفته شده است و پس از تعیین، بین دهک‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر رفاه تأکید کرد: در خانواری که نیاز است برای ۲ فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، ۲میلیون تومان برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای خانوار دهک درآمدی ۶ و ۷ در نظر گرفته می‌شود.

عسگریان اضافه کرد: این طرح پیوسته و برای کودکان زیر ۵ سال است و کودکانی که پنج سال را تمام کرده باشند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از روز یک‌شنبه این طرح آغاز می‌شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده است و لازم است توجه ویژه‌ای به آن شود. اگر خانواده‌ای در دهک یک تا ۵ و کودکی نیازمند تغذیه ویژه است، یک‌میلیون تومان اعتبار کالابرگ دریافت می‌کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد: قبلاً طرح کالابرگ تنها ۱۱ قلم کالا را در بر می‌گرفت اما اکنون به ۱۶ قلم افزایش یافته است چرا که خانواده‌ها باید علاوه بر لبنیات، پروتئین و…، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های لازم را برای تأمین میزان انرژی موردنیاز دریافت کنند و برای تحقق این امر، سبزیجات و میوه‌جات هم اضافه شده است.

وی یادآور شد: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزیجات و میوه‌جات نیز به این اقلام افزوده شد.

عسگریان با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالایی گفت: ۱۱ قلم اعلامی دارای بارکد هستند و به اقلامی که جدیداً اضافه گردید نیز بارکد منحصر به فرد درج شد و اگر افراد مشمول طرح به فروشگاه مراجعه کنند می‌توانند خرید را انجام دهند.

وی راجع به لیست فروشگاه‌ها نیز بیان کرد: این خانوارها برنامه کاربردی “شما” را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *