امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

آلودگی بدون تعطیلی / سلاجقه: دیگر تعطیلی مدارس را نمی‌پذیریم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعطیلی مدارس کمکی به آلودگی هوا نمی‌کند و این تصمیم در بهبود شاخص‌ها اثری نگذاشته است
کد خبر: 10592
زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ بعد از ظهر -
811 بازدید

اقتصاد خوب: علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره علت تداوم آلودگی هوا پس از بارش برف و باران در کلان شهر‌ها به ویژه تهران، گفت: با توجه به شرایط کشور از نظر درجه حرارت هوا و اینکه شاهد سرمای بی‌سابقه‌ای هستیم، وضعیت آلودگی هوا علیرغم بارش برف و باران بهبود نیافته است.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به بحران آلودگی هوا از انتظارات مهم مردم است، گفت: خود ما هم دیگر نمی‌پذیریم که مدارس در روز‌های متعددی تعطیل باشند؛ چرا که تعطیلی مدارس ضربه سنگینی به خانواده‌ها و جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی وارد می‌کند.

سلاجقه افزود: با توجه به اینکه در روز‌های اخیر دمای هوا در نقاط مختلف کشور پائین بوده، آلایندگی‌ها از سطح زمین فاصله نگرفتند و متأسفانه در اکثر شهر‌های کشور که با مشکل آلودگی هوا مواجه بودند، به ویژه کلان شهرها، با وجود بارش باران و برف شاهد کاهش شاخص‌های آلودگی هوا نبودیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه رسیدگی به بحران آلودگی هوا از انتظارات مهم مردم است، گفت: خود ما هم دیگر نمی‌پذیریم که مدارس در روز‌های متعددی تعطیل باشند؛ چرا که تعطیلی مدارس ضربه سنگینی به خانواده‌ها و جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی وارد می‌کند.

سلاجقه تأکید کرد: تعطیلی مدارس کمکی به آلودگی هوا نمی‌کند و این تصمیم در این مدت در بهبود شاخص‌ها اثری نگذاشته است. چراکه در شرایط تعطیلی، رفت و آمد‌ها قطع نمی‌شود.

 

 

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *