امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

افزایش تولید کشت گندم با قیمت خرید تضمینی

کد خبر: 12554
زمان انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ بعد از ظهر -
149 بازدید
گندم

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، در بین محصولات کشاورزی جذاب‌ترین و مهمترین و راهبردی‌ترین محصول کشاورزی گندم است، بنابراین با توجه به نگاهی که در حوزه تولید و به خصوص تولید گندم به عنوان یک کالای راهبردی در کشور وجود دارد، دولت سیزدهم برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

این درحالی است که سال ماقبل آن ۴.۵ میلیون تن گندم توسط دولت از کشاورزان خریداری شده بود؛ بنابراین دولت سیزدهم قیمت خرید تضمینی گندم را در سوم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در اولین جلسه دولت بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به خودکفایی، به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رساند و به طور مجدد این رقم را به ۱۳ هزارتومان افزایش داد؛ بنابراین با روی کار آمدن دولت سیزدهم تولید گندم به بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسید که بخش عمده آن توسط دولت خریداری شد و بخشی از گندم مورد نیاز کشور از محل واردات تامین شد.

گندم

به نظر می‌رسد با اقدامات انجام شده از جمله اجرای الگوی کشت، اجرای کشت قراردادی، جهش تولید در دیم زارها افزایش قابل توجه تولید گندم در سطح ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم، برای سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ نسبت به سال زراعی گذشته اتفاق بیفتد.

البته کشاورزان براین باورند که باید قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید افزایش یابد، اما دولت می‌گوید هنوز هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت گندم نگرفته است و همچنان قیمت فعلی محاسبه می‌شود.

کپی لینک

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *