امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

بانک‌ها از کی وام می‌دهند؟/ نرخ جدید سود بانکی اعلام می‌شود

سید احسان خاندوزی گفت: نرخ جدید سود بانکی اعلام می‌شود اما زمان آن را باید رییس کل بانک مرکزی اعلام کند.
کد خبر: 10768
زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ قبل از ظهر -
529 بازدید

اقتصاد خوب: در هفته‌های گذشته خبرهایی درباره افزایش نرخ سود بانکی منتشر شد و برخی بانک‌ها تا ۲۵ درصد سود سپرده بانکی را بالا بردند، پس از آن اطلاعیه مشترک نظام بانکی در این زمینه منتشر شد. شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی در آن بر لزوم رعایت نرخ سود قانونی از شنبه دو هفته گذشته، (۱۷ دی ماه) تاکید کردند.

در همین راستا هم بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار را ممنوع اعلام کرد. پس از آن برخی رؤسای شعب بانک‌ها برکنار و برخی از این شعب تعطیل شدند.

البته در کنار این اخبار، انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ ۲۳ درصدی آغاز شد که بر اساس اطلاعات به دست آمده استقبال خوبی در هفته‌های گذشته از سوی مردم صورت گرفت و نهایتا همه بانک‌ها که مجوز انتشار داشتند، در این بازه زمانی سقف تعیین شده را پر کردند.

بر همین اساس، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی که امروز ششم بهمن در مراسم روز جهانی گمرک و رونمایی از سند راهبردی سخن می گفت،  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بانک‌ها پرداخت وام را متوقف کردند و این به معنی انتظار برای افزایش نرخ سود بانکی تا ٢٣ درصد است؟ گفت: این موضوع را از رییس کل بانک مرکزی بپرسید. تنظیم‌گری شبکه بانکی کشور بر عهده بانک مرکزی است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه، پیش از این گفته بودید نرخ جدید سود بانکی مصوب شده و ابلاغ خواهد شد، گفت: همین الان هم می‌گویم نرخ جدید سود بانکی اعلام می‌شود؛اما زمان آن را باید رییس کل بانک مرکزی اعلام کند.

 

 

 

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *