امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

بورس وارد روند نزولی شد؟ / پیش‌بینی بازار سهام ۸ بهمن ۱۴۰۱

روز چهارشنبه یک روز بسیار بد برای بورس تهران بود. جدا از اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن 2 درصد افت کردند، اتفاقات بدتری نیز در این روز رخ داد.
کد خبر: 10804
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ قبل از ظهر -
410 بازدید

اقتصاد خوب: روز چهارشنبه یک روز بسیار بد برای بورس تهران بود. جدا از اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن ۲ درصد افت کردند، اتفاقات بدتری نیز در این روز رخ داد.

بدترین اتفاق معاملات روز چهارشنبه، خروج ۱۳۳۰ میلیارد تومان پول خرد از بازار بود. در شرایطی که یک روز پیش از آن حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شده بود، اما چهارشنبه رقم خروج پول به ۱۰ برابر روز سه شنبه رسید که رویدادی قابل تامل است.

این بزرگ ترین رقم خروج پول از بازار سهام طی سال ۱۴۰۱ است که نمی توان آن را نادیده گرفت. شرایط به گونه ای است که به نظر می رسد حقیقی ها ترجیح داده اند فعلا پول خود را از بازار خارج کنند.

 

خروج پول، مخصوصا در روزهایی که رقم های بزرگی برای آن ثبت می شود، نشان می دهد سرمایه گذاران حقیقی نگرانی هایی دارند. فعلا نگرانی خاصی که درباره بازار وجود دارد، به جز ابهامات همیشگی، بحث عرضه خودرو در بوس کالا است.

با این شرایط و با توجه به معاملات روز چهارشنبه، برای امروز هم احتمال افت شاخص ها در بازگشایی بازار وجود دارد. اما بازار می تواند نسبت به چهارشنبه متعادل تر دنبال شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *