امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن:

بیش از ۵۰ درصد خانوار‌ها در تهران مستاجر هستند / روند افزایشی تعداد واحدهای خالی! 

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن گفت: در تهران بیش از ۵۰ درصد خانوار‌ها مستاجر هستند؛ در حالی که تعداد واحد‌های خالی نیز روند افزایشی داشته است.
کد خبر: 10195
زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱ قبل از ظهر -
458 بازدید

اقتصاد خوب: نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه سهم زمین در قیمت تمام‌شده مسکن بالاست و به ۶۰ درصد می‌رسد، گفت: در تهران بیش از ۵۰ درصد خانوار‌ها مستاجر هستند در حالی که تعداد واحد‌های خالی نیز روند افزایشی داشته است.

وی از افزایش شاخص طول دوره انتظار صاحب‌خانه شدن خبر داد و افزود: این شاخص که با ذخیره کردن یک‌سوم درآمد خانوار برای خرید مسکن معنا پیدا می‌کند، در ایران از ۱۵ سال به ۳۴ سال رسیده در حالی که در بیشتر کشور‌های دنیا زیر ۱۰ سال است.

نوروزی با اشاره به سکونت ۴۰ درصد از جمعیت روستایی و شهری در بافت فرسوده تصریح کرد: در تهران بیش از ۵۰ درصد خانوار‌ها مستاجر هستند در حالی که تعداد واحد‌های خالی نیز روند افزایشی داشته است.

وی به نیاز کشور به مسکن طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۹، گفت: با توجه به ۲۴ میلیون دختر و پسر مجرد، طی ۱۰ سال آینده به ۱۲ میلیون مسکن نیاز است، همچنین ۸ میلیون مسکن به تخریب و نوسازی نیاز دارد که ۱.۴ میلیون کمبود مسکن در برابر تعداد خانواده وجود دارد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن تعیین وضع مطلوب مسکن را با ۶ شاخص کاهش طول دوره انتظار مسکن، کاهش سهم مسکن در سبد هزینه خانواده، کاهش نسبت خانواده‌های مستأجر به کل خانواده، کاهش سهم جمعیت ساکن در واحد‌های فرسوده شهری و روستایی از کل جمعیت، افزایش عمر مفید و کیفیت ساختمان و ارتقای کیفیت معماری مسکن متناسب با هویت ایرانی- اسلامی عنوان کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *