امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

درآمد ۱۰هزار میلیاردی از جام‌جهانی خنده‌دار است

پیمان جبلی رییس صداوسیما درباره جزییات خرید حق پخش بازی‌های جام‌جهانی، شایعه درآمد ۱۰ هزار میلیاردی صداوسیما از این بازی‌ها و آماده‌سازی سریال‌های نوروزی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: 7803
زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ بعد از ظهر -
240 بازدید

اقتصاد خوب:  پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند درباره سریال‌های نوروزی توضیح داد: پیش از این هم گفته‌ام که حدود ۲۳ سریال در مراحل مختلف تولید اعم از فیلمنامه، پیش تولید و ساخت است و برای نوروز و ایام ماه مبارک رمضان هم برنامه‌ریزی دقیقی در حال انجام است.

وی در ادامه درباره مجموعه‌هایی که در پخش بلاتکلیف مانده‌اند مثل سریال «رعد و برق» ساخته بهروز افخمی و «عاشورا» ساخته هادی حجازی‌فر بیان کرد: امیدواریم این سریال‌ها هم به سرانجام برسند. کارهای نهایی مینی سریال الف ویژه «عاشورا» انجام شده است و دوستان بررسی می‌کنند که در جدول پخش و همزمان با مناسبت‌های تاریخی قرار بگیرد. البته قرار بود در ایام محرم و صفر در کنداکتور قرار بگیرد که به هر دلیل هنوز نهایی نشده بود و آخرین اطلاعی که دارم الان این مجموعه کامل شده است.

رقم خنده‌دار درآمد ۱۰ هزار میلیاردی

وی در ادامه درباره تکذیب رقم ۱۰ هزار میلیاردی بابت درآمد صداوسیما از تبلیغات بازی‌های جام جهانی عنوان کرد: اطلاعیه روابط عمومی منتشر شد و این رقم تکذیب شد. می‌توانید به سایت آگهی تبلیغاتی اداره کل بازرگانی مراجعه کنید. آن رقمی که روی سایت دیده می‌شود رقم خام است که اگر آگهی دهنده بخواهد بر آن اساس کار کند، باید پرداخت کند. ما قراردادهای طولانی مدت و با بازه زمانی یک سال و بیشتر داریم و برای حمایت از صنعت، تخفیف‌های ویژه می‌دهیم. هیچ گاه آن ارقامی که در جداول می‌بینید ارقامی نیست که محقق شود.

جبلی اضافه کرد: رقم خنده‌دار ۱۰ هزار میلیاردی که از بودجه صداوسیما هم بیشتر است قاعدتاً باورپذیر نیست درخواست ما از همکاران عزیزمان در رسانه‌ها این است که از سازمان، اطلاعات دقیق‌تری تهیه کنند.

خود قطر بازی‌ها را رایگان پخش نکرد!

وی در پاسخ به اینکه این رقم به گونه‌ای بوده است که برای صداوسیما رقم خریداری حق پخش را جبران کند یا خیر عنوان کرد: پخش باکیفیت برنامه‌های جام جهانی حق مسلم مردم عزیز ماست. شما می‌توانید بررسی کنید شاید در هیچ کشور دنیا مردم به صورت رایگان با بالاترین کیفیت مسابقات جام جهانی را نمی‌توانند مشاهده کنند. حتی در کشور میزبان جام جهانی هم بازی‌ها به صورت رایگان کسی نمی‌توانست ببیند مگر اینکه خودش در ورزشگاه حضور می‌داشت.

جبلی گفت: عموماً در کشورهای مختلف یا با پرداخت شبکه‌های کابلی یا از طریق برخی شرکت‌های برودکست که این کار را انجام می‌دادند صورت می‌گرفت. اما ما این را وظیفه خود می‌دانستیم که علی رغم اینکه بار مالی سنگینی برای صداوسیما داشت اما ترجیح دادیم که این را خریداری کرده و رایگان و با بالاترین کیفیت در اختیار مردم عزیزمان قرار دهیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *