امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

رشد ۱۵ درصدی قیمت‌های محصولات کشاورزی و غذایی در بازارهای جهانی

گزارش خواربار کشاورزی سازمان ملل متحد از رشد ۱۵ درصدی قیمت‌های محصولات کشاورزی و غذایی در سال جدید میلادی خبر می‌دهد.
کد خبر: 10660
زمان انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ قبل از ظهر -
891 بازدید

اقتصاد خوب: جنگ روسیه و اوکراین و یا شیوع بیماری کرونا تنها عامل اختلال عرضه کالا‌ها نشد، بلکه تبعات زیادی را در پی داشت و سیاست‌ها و ساختار‌های جدید واردات، صادرات و نوع تولید را طراحی کرد که هم‌گرایی آن‌ها به سمت توجه به داخل و گریز از صادرات است که نهایتا محدودیت عرضه به بازار‌های جهانی منجر شده و این ساختار جدید درواقع نقض سیاست‌های جهانی‌سازی و قوانین توسعه تجارت جهانی است.

در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی، قیمت گندم ۷ دلار افزایش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۷۴۱ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. قیمت خوراک دام هم رشد ۲.۷۵ دلاری را ثبت کرد و هر بوشل یولاف به قیمت ۳۷۱ دلار معامله شد. قیمت سایر کالا‌ها نظیر پنبه و شکر نیز افزایشی بود. حتی دام زنده و دام پرواری هم در مسیر رشد قیمت بودند، به‌طوری که دام زنده ۸۰ و دام پرواری ۸۸ سنت رشد قیمت را تجربه کرد.

گزارش خواربار کشاورزی سازمان ملل متحد از رشد ۱۵ درصدی قیمت‌های محصولات کشاورزی و غذایی در سال جدید میلادی خبر می‌دهد. از سوی دیگر شرایط تولید و تامین و نیز عرضه به دلایل درگیری و جنگ بین کشور‌ها و سیاست‌های جدیدی که شکل گرفته است، چشم‌انداز خوبی متصور نیست؛ بنابراین ضروری است کشور ما هم با توجه به این مسائل برنامه تولید و امنیت غذایی را با نگاه به داخل تحکیم بخشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *