امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

سفره خالی انگلیسی‌ها در کریسمس

شرایط بغرنج اقتصادی، جهش افسارگسیخته قیمت‌ها و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس سفره بسیاری از مردم جزیره را برای برگزاری آیین سنتی کریسمس خالی کرده است.
کد خبر: 6573
زمان انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ بعد از ظهر -
214 بازدید

اقتصاد خوب: کمتر از یک ماه مانده به میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و هنگامی که خانواده‌ها در انگلیس به طور سنتی گردهم آمده تا آیین کریسمس را در کنار هم برپا کنند، نتایج مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که دو سوم مردم قادر به تامین هزینه شام کریسمس نیستند.

شام کریسمس در واقع از شب کریسمس تا عصر روز کریسمس سرو می شود و بخش قابل توجهی از گردهمایی‌هایی را تشکیل می‌دهد که برای جشن گرفتن فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) برگزار می‌شود. وعده غذایی مصرف شده در نقاط مختلف جهان با غذاهای منطقه ای و سنت‌های محلی گوناگون است. در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه مستعمرات سابق انگلیس، این غذا تا حدی با شام کریسمس انگلیسی که شامل بوقلمون بریان شده و پودینگ است، ارتباط دارد.

طبق محاسبه خیریه «سلویشن‌آرمی» هر وعده غذای کریسمس هفت پوند و پنجاه پنس می‌شود. البته این محاسبه در تاریخ ۲۲ اکتبر صورت گرفته و هزینه آن قطعا در یکماه گذشته با توجه به شیب صعودی افزایش قیمت‌ها بیشتر شده است.

نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که ۸۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال، یعنی بزرگان خانواده که مراسم گردهمایی کریسمس را تدارک می‌بینند نگران تامین هزینه‌های آن هستند. طبق آمار منتشر شده، ۱۶ درصد به دنبال استفاده از بانک‌های غذا برای تهیه شام کریسمس هستند و ۳۸ درصد احتمالا این وعده غذایی را حذف خواهند کرد.

تحقیقات صورت گرفته همچنین نشان می‌دهد که ۱۴ درصد از مردم نمی توانند در کریسمس امسال برای فرزندان خود هدیه بخرند. ۱۸ درصد هم قصد دارند تا کریسمس را در اماکن عمومی بگذارند فقط برای اینکه بتوانند گرم شوند.

«دین پلانت» از اعضای ارشد خیریه «سلویشن‌آرمی» معتقد است که این وضعیت زنگ خطری درباره عمق فقر در جامعه انگلیس است. وی پیش‌بینی کرد کریسمس امسال یکی از شلوغ‌ترین ایام سال برای موسسات خیریه باشد.

این درحالیست که مرکز ملی آمار انگلیس ماه پیش گزارش داد که تقریباً نیمی از بزرگسالان در این کشور برای پرداخت قبوض انرژی، اجاره یا پرداخت وام مسکن مشکل دارند. جهش بی‌سابقه شاخص تورم جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده و دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

نخست‌وزیر جدید انگلیس چندی پیش با اعتراف به مشکلات عمیق اقتصادی عنوان کرد کرد که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *