امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

فروش لوازم خانگی زیر قیمت تولید در بازار راکد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای خرید لوازم خانگی است، گفت: بازار راکد بوده و فروشندگان گرفتار هستند.
کد خبر: 17961
زمان انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ قبل از ظهر -
163 بازدید
لوازم خانگی

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، سیدرسول ابن‌الرضا، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد درخصوص وضعیت بازار لوازم خانگی اظهارکرد: طی یک ماه گذشته رکود بازار لوازم خانگی بیشتر شده و فروشندگان تحت فشار شدیدی قرار گرفته‌اند.

او در خصوص تاثیر وجود کالای قاچاق بر فروش کالاهای ایرانی افزود: زمانی طمع قاچاقچیان لوازم خانگی زیاد بود و حاضر نبودند کالای خود را با ۱۰ درصد سود به فروش برسانند. در بازار نیز به‌دلیل محدود بودن کالاها و تمایل مشتریان اجناس قاچاق خود را با ۲۰ تا ۳۰ درصد به فروش می‌رساندند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: اما رکود حاکم بر بازار باعث شد تا طمع قاچاقچیان کاهش پیدا کند، به طوری که به جای دریافت ۳۰ درصد سود، حاضر شدند کالای خود را با ۵ درصد سود به فروش برسانند که در چنین شرایطی قیمت کالای قاچاق به زیر قیمت تولید ایرانی رسید و ضربه بدی را به تولید داخلی وارد کرد و فروش کالاهای داخلی با محدودیت مواجه شد.

ابن‌الرضا با اشاره به اینکه با ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی مشتری گاهی مجبور است از یک کالای ایرانی که از کیفیت آن نیز رضایت ندارد استفاده کند، عنوان کرد: این در حالی است که وجود لوازم خانگی خارجی باعث افزایش رقابت میان کالاهای داخلی و خارجی، افزایش کیفیت کالاهای ایرانی و ایجاد تعادل در قیمت کالاها خواهد شد.

او بیان کرد: اگر ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی برداشته شود، دیگر هیچگونه اجباری برای مصرف‌کننده جهت انتخاب کالای ایرانی نیست و تولیدکننده داخلی مجبور است که کیفیت کالاها را افزایش داده و خدمات مطلوبی را به مصرف‌کننده ارائه کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد تصریح کرد: از زمان ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی و رقابت بین تولیدکنندگان داخلی تاکنون حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد کیفیت کالای ایرانی افزایش پیدا کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *