امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب
مدیرعامل معین کوثر در نشست خبری مطرح کرد::

ماجرای برج‌دوقلوهای ۳۰ طبقه‌ای در خرم‌آباد چه بود

کد خبر: 9565
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ بعد از ظهر -
1145 بازدید

به گزارش خبرنگار اقتصاد خوب: حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه ۱۰ دی ماه  برگزار شد، ضمن بزرگداشت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: گروه عمران و ساختمان معین کوثر سابقه ۳۰ سال حضور در عرصه فعالیت تخصصی خود دارد و رسالت اصلی این گروه بعنوان بازوی اجرایی و فنی ساختمان اجرایی کوثر، حوزه عمرانی است که البته در دوره جدید فعالیت ما متفاوت شده و به حوزه سرمایه‌گذاری و فنی اجرایی ورود کرده است.


زاهدی ادامه داد: وضعیت فعلی درحالی است که پیش از این به خاطر نوع نگاه مدیران قبلی این‌هلدینگ اولویت چندم بوده است اما در دوره جدید هلدینگ ما جز هلدینگ‌های اولویت دار است چراکه یکی از شعارهای دولت هم تامین مسکن بوده و ما در این عرصه فعالیت مرتبط داریم.

 تامین خدمات به جانبازان

وی با بیان اینکه ما در قالب اقتصاد رهنما باید فعال می‌شدیم و این اتفاق هم افتاده است، گفت: یکی از سرفصل های ما تامین خدمات به جانبازان، شهدا و ایثارگران، هوشمند‌سازی، نوآوری و ایجاد طرح‌های جدید برای حوزه صنعتی سازی در قالب تامین ۴ میلیون مسکن بوده است که در این زمینه سهم کوچکی داشته‌ایم.
مدیرعامل گروه معین کوثر با اشاره به اینکه در حوزه مولدسازی بسیاری از نهادها ساختمان و املاک دارند که بلااستفاده مانده است، یادآور شد: خوشبختانه در دوره جدید قرار شد فرآوری املاک در برنامه ما قرار بگیرد که جزئیات آن نیز اعلام خواهد شد.
وی در همین زمینه با بیان اینکه ما تا امروز ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بنیاد شهید و معین کوثر در حوزه املاک تامین‌بخشی صورت داده‌ایم، گفت: ما پروژه‌هایی مثل موسسه ایثار را در ۵ استان و مجموعه‌های اقامتی که به واحدهای بنیاد شهید خدمات می‌دهد را بازسازی می‌کنیم و همچنین بخشی از کار را در قالب سازمان سیاحتی کوثر برای ارائه خدمات به جامعه هدف دنبال خواهیم کرد.

راه اندازی پارکینگ بیمارستان خاتم الانبیا

زاهدی جامعه هدف این هلدینگ را ارائه خدمات به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برشمرد و تصریح کرد: احیای کارخانه ویلچرسازی که از نیازهای جامعه هدف ماست دنبال می‌شود، همچنین مطالعات ما بر روی بیمارستان خاتم الانبیا نیز شروع شده چراکه از معضلات آن عدم وجود پارکینگ مناسب است و قرار است پارکینگ طبقاتی ۷۰۰ ظرفیتی ایجاد کنیم.

تشریح مسوولیت اجتماعی هلدینگ ‌کوثر

مدیرعامل گروه معین کوثر با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های این‌ نهاد از ایجاد خدمات درمانی متد و آسایشگاه برای جانبازان خبر داد و گفت: ارائه خدمات به شرکت‌های تابعه کوثر و مسئولیت اقتصادی اجتماعی کوثر اشاره کرد و گفت: ما ۱۲ پروژه برای بازسازی خانه والدین شهدا و جانبازان با درصدهای بالا داریم که در قالب مسوولیت اجتماعی بر عهده هلدینگ ‌کوثر است و آنها را پیش‌ خواهیم برد.
وی همچنین از ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی از ماه آینده در ایام دهه فجر در قالب ۵ پروژه تهران، گیلان و خراسان در قالب مسکن ایثارگران و جامعه هدف خبر داد.

ایجاد سود خالص ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل

زاهدی خاطرنشان کرد: گروه معین کوثر با نگاه نوین به مجموعه تخصصی خود وارد شده است که در کشور کم‌نظیر است چراکه از تمام اعضای خبره حوزه‌های مرتبط در این هلدینگ حضور دارند که با نگاه ویژه این‌ نهاد فعال شده‌اند و شاهد این مدعا هم رشد اقتصادی و درآمد و سود خالص ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل است.
به گفته وی سود خالص ۲۰۰ درصد عدد قابل توجهی است که با تکیه بر متخصصان داخلی توانستیم به این سود برسیم و درواقع این رقم مربوط به یکسال اخیر و مشخصا از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون است درحالی که دوره مالی قبلی منفی بوده و ما حتی ۱۰ میلیارد ضرر داشتیم.
مدیرعامل معین‌کوثر تاکید کرد: ما در واقع تراز منفی این هلدینگ را به ۲۰۰ درصد سود رساندیم و فقط ۳۷‌میلیارد تومان در تراز سال‌جاری مثبت شده‌ایم.
وی با اشاره به موفقیت جوانگرایی در مجموعه معین کوثر یادآور شد: در این دوره جدید ظرفیت ۱۰۰ نفر مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم برای فعالیت در مجموعه ما مشارکت داشته‌اند و ۴ ماه پیش فراخوان جذب دادیم که ۴ هزار رزومه را جمع آوری کردیم و خروجی نهایی آن توسط رویش کوثر که موسسه دانش‌بنیان ماست، صورت گرفت چراکه اولویت ما افراد خلاق و دارای طرح و ایده از خانواده ایثارگران بوده است.

اجرای رتبه بندی مشاغل در مجموعه معین کوثر

زاهدی با بیان اینکه ما برای جذب نیروها آموزش ضمن خدمت کاربردی داشتیم، گفت: تمام آیین‌نامه‌های مختلف خود را در یکسال گذشته بروزرسانی کردیم و همچنین یکی از چالش‌های اصلی مجموعه رتبه‌بندی مشاغل است که به صورت اختیاری آن را هم در مجموعه اجرا کردیم.
مدیر عامل معین کوثر ادامه داد: یکی‌از چالش های اصلی ما از ابتدای فعالیت پروژه خرم آباد و‌ یاسوج بوده است اما فارغ از هربحثی‌ ما همیشه شرمنده مردم این‌ مناطق هستیم.

جنجال برج دوقلوی‌۳۰ طبقه در خرم‌آباد

به گفته وی در سال ۹۴ این پروژه‌ها به خاطر نگاه منطقه‌ای تعریف شدند که کاربری تجاری، خدماتی و مسکونی دارند و دو برج دوقلوی‌۳۰ طبقه در خرم‌آباد با ۱۵۰ هزار متر زیربنا آغاز شد که قرار بود برج میلاد خرم آباد شود و دوستانی آنجا برند شوند اما ما متوجه شدیم پروژه هیچ پیوست فرهنگی ندارد و حتی کارشناسان کوثر اعلام کرده بودند که این پروژه اقتصادی نیست اما با فشار و نفوذ این دو پروژه اجرا شده است.
زاهدی با بیان اینکه آنجا حدود ۳۰۰ واحد تجاری دارد و به هر ۲۵ خرم‌آبادی یک واحد می‌رسد و چندصد واحد مسکونی دارد که بر فرض ساخته شدن اقلیم این شهرستان با این‌سازه هماهنگی‌ ندارد، گفت: مالک این زمین شهرداری خرم آباد است که ساخت آن قرار بود آورده ما باشد اما پروژه در ۳۱ درصد متوقف و از سال ۹۷ این پروژه تعطیل شد چراکه شهرداری به دلیل عدم انتقال یک دنگ به نام‌معین کوثر باعث این اتفاق شد اما در هرصورت ما در یکسال گذشته جلساتی تشکیل دادیم و حتی ۵ سفر به این استان داشتیم و با همه ارکان لرستان جلسه گذاشتیم.

شورای شهر خرم آباد به این پروژه نگاه سیاسی دارد

مدیرعامل معین کوثر افزود: ما اجازه نخواهیم داد این پروژه به دلیل نگاه سیاسی ادامه پیدا کند درحالی که مردم هم به شدت نسبت به این پروژه معترض هستند و ما به دنبال حل و فصل این موضوع هستیم هرچند متاسفانه اعضای شورای شهر به این پروژه نگاه سیاسی دارند.

در لرستان کفش آهنی پوشیده‌ایم

وی تاکید کرد: ما یکسال است در لرستان کفش آهنی پوشیده‌ایم چون کل حاکمیت در آنجا زیر سوال است اما مسوولان این استان برای حل این وضعیت پای کار نیستند و نگاه رای‌آوری به این پروژه دارند.
زاهدی همچنین گفت: قرارداد یاسوج نیز چنین وضعیتی دارد با این تفاوت که این پروژه برای تامین اجتماعی است اما آنها از گرفتن نامه ما هم امتناع می‌کنند در حالی که ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد ما برای این پروژه بوده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *