امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش تولید گفت: مهمترین برنامه ما در سال جدید، اجرای الگوی کشت برای افزایش تولید در محصولات اساسی، چون گندم، جو و برنج است.
کد خبر: 12590
زمان انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸ بعد از ظهر -
177 بازدید
کشاورزی

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شعار سال “مهار تورم و رشد تولید” درباره برنامه‌های جهاد کشاورزی برای افزایش تولید، اظهار داشت: مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی اجرای الگوی کشت در سال جدید است که تولید را به سمت محصولات اساسی چون گندم، جو، برنج، شکر و دیگر کالا‌های استراتژیک سوق خواهد داد.

مهاجر افزود: البته به این معنی نیست که محصولات دیگر مانند سبزی و صیفی از سبد مردم حذف می‌شود بلکه مدیریت طوری خواهد بود که علاوه بر تامین نیاز‌های روزانه سبزی و صیفی، محصولات اساسی در اولویت باشد.

وی از اجرای کشت قراردادی خبر داد و گفت: در سال جاری ۱.۴ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به صورت قراردادی کشت شده، یعنی کشاورزان با بخش خصوصی و بخش دولتی قرارداد می‌بندند که نیاز‌های نقدینگی و نهاده‌ای آن‌ها را تامین می‌کند و موجب افزایش محصول خواهد شد.

مهاجر همچنین از افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی گفت و اینکه اگر کشاورزان به جبران خسارت‌های احتمالی اطمینان داشته باشند با دلگرمی بیشتری تولید خواهند کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از برنامه‌های کنترل مصرف آب، توسعه آبیاری نوین و کاهش مصرف نهاده‌ها خبر داد و افزود: همه این‌ها در کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید تاثیرگذار است.

مهاجر درباره برنامه جهش تولید در دیمزار‌ها هم تاکید کرد: این طرح در سطح ۴.۲ میلیون هکتار دیمزار‌ها اجرا می‌شود که پیش‌بینی شده تولید محصولات کشاورزی را ۵ میلیون تن افزایش دهد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *