امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

موتور سیکلت برقی جایگزین موتور سیکلت بنزینی شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز شاهد رونمایی از فاز نخست ناوگان برقی شرکت ملی پست در شهر تهران هستیم.
کد خبر: 10569
زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ قبل از ظهر -
938 بازدید

اقتصاد خوب: محمود لیائی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از ناوگان موتوری برقی موزعین پستی کشور گفت: امروز شاهد رونمایی از فاز نخست ناوگان برقی شرکت ملی پست در شهر تهران هستیم و این موضوع در تمام کلان‌شهر‌های کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کارکرد‌های اصلی خدمات پستی صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. توسعه سبز وظیفه‌ای است که اتحادیه جهانی پست برای دنیا تعیین کرده است. الگو‌های مختلف پستی در کشور‌های دنیا همان چیزی است که اکنون ما آن را در کشور دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به نقش پست در محیط زیست، گفت: هر نامه‌رسان از ۲۰۰ سفر شهری جلوگیری می‌کند و در تهران ۳۰۰ هزار سفر شهری را کاهش می‌دهد.

لیائی با تاکید بر به‌روزرسانی ناوگان پستی کشور، تصریح کرد: ۱۳۰۰ موتورسیکلت بنزینی در اختیار شرکت ملی پست است که این عدد با ۱۰ هزار نیروی غیررسمی و قراردادی افزایش پیدا می‌کند که به حدود ۲۰۰ هزار موتورسوار می‌رسد. در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری ۷۰۰ موتورسیکلت برقی را جایگزین خواهیم کرد و به مرور به ناوگان پستی شهر تهران وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ما نوسازی ناوگان ماشین‌های برقی را در دستور کار داریم و امیدواریم با توجه به بودجه مناسبی که در نظر گرفته شده بتوانیم این ظرفیت را اضافه کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *