امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده

خاندوزی گفت: در مورد حقوق کارمندان، گفت: آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد ضریب میانگین افزایش حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرا خواهد شد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق است تا توازن بیشتری ایجاد شود.
کد خبر: 10694
زمان انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ بعد از ظهر -
749 بازدید

اقتصاد خوب: در هفته‌های گذشته که صحبت از لایحه بودجه مطرح بود، گفته می‌شد که دولت در این لایحه مشخص کرده که حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲، بیست درصد افزایش پیدا کند. این رقم در متن پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز آورده شد. اما در آخرین جلسه هیأت دولت برای جمع‌بندی در مورد لایحه بودجه که در هفته سوم آذر ماه برگزار شد، رقم ۲۰ درصد از لایحه بودجه برداشته شد و به همین خاطر، میزان افزایش حقوق کارمندان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند؛ این در حالی است که امروز سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را اعلام کرد.

وی در این نشست بیان داشت: آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد ضریب میانگین افزایش حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرا خواهد شد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق است تا توازن بیشتری ایجاد شود.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه یادآور شد: برای اینکه میزان افزایش حقوق موجب دامن زدن به تورم و تبدیل به یک نمایش اجتماعی نشود، تلاش کردیم به اندازه حداکثر میزان افزایشی که در دخل و درامد بودجه ۱۴۰۲ ممکن است این افزایش‌ها را متناسب در جهت جبران حقوق کارمندان داشته باشیم.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *