امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

نحوه استفاده از پیامک ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی

ایریدیوم این فناوری را دارد که می‌تواند آنچه را که از طریق ماهواره ارسال می‌کنید دریافت کند و آن را به داده‌های تبدیل کند که می‌تواند مانند هر متن دیگری برای هر کسی که دستگاهی می‌تواند آن را دریافت کند، ارسال کند.
کد خبر: 10234
زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ بعد از ظهر -
162 بازدید

اقتصاد خوب: کوالکام با ایریدیوم همکاری کرده است تا اتصالات ماهواره‌ای را به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اضافه کند. Snapdragon Connect نام قراردادی است که تلاش می‌کند محصولی برای اتصالات سریع و بی‌سیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. اکنون کوالکام در این زمینه به همکاری شرکت‌های فضایی دست یافته است.

ارتباطات ماهواره‌ای اندروید پیشرفته‌تر از آیفون خواهد بود

ما در مورد اتصالات واقعی و کاربردی صحبت می‌کنیم، نه فقط یک ویژگی اضطراری که مانند آیفون ۱۴ برای تماس‌های اورژانسی (SOS) استفاده شود.

تا زمان ساخت گوشی‌ها قابلیت‌های دقیق این فناوری مشخص نمی‌شود، زیرا سازندگان گوشی‌های اندرویدی خودشان تصمیم می‌گیرند که چه میزان از فناوری ماهواره‌ای استفاده کنند، اما کوالکام و ایریدیوم جزئیات کارهایی که می تواند انجام شود را ارائه داده‌اند.

دانستن آنچه ایریدیوم دقیقا انجام می‌دهد به درک همه چیز کمک می‌کند. ایریدیوم شرکتی است که ماهواره‌ها را در مدار پایینی زمین قرار می‌دهد تا بتوان از آن‌ها برای ارتباطات دو طرفه استاندارد استفاده کرد. یعنی تا زمانی که آنتن‌دهی مناسبی از فضا وجود داشته باشد، می‌توانید از ارتباطات ماهواره‌ای گوشی همراه خود برای تماس و یا پیامک با افراد دیگری در هر مکان دیگری استفاده کنید.

استفاده از قابلیت ماهواره‌ای برای سازنده گوشی اختیاری است

این قابلیت در حال حاضر فقط در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است، اما انتظار می‌رود که آن را در تمام تراشه‌های اسنپدراگون پیشرفته آینده نیز مشاهده کنیم. بدین ترتیب اگر یک سازنده گوشی نخواهد از آن استفاده کند، به جز افزایش قیمت جزئی تراشه، هیچ هزینه‌ای دیگری برای مصرف‌کنندگان ندارد.

این فناوری محدودیتی برای کاربرانی که به آن نیاز ندارند، ایجاد نمی‌کند

اگر هم سازنده گوشی مثل سامسونگ بخواهد از آن استفاده کند، هنوز هم این قابلیت در صورت عدم نیاز کاربر، محدودیت خاصی در محصول ایجاد نمی‌کند. احتمالاً مقدار کمی از باتری را مصرف کند، اما به اندازه‌ای نیست که کسی متوجه آن شود و اساساً، فقط باعث می‌شود فضای داخل گوشی کمی بیشتر اشغال شود.

نحوه استفاده از پیامک ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی

نحوه استفاده از این فناوری هم ساده است: شما باید در محیطی باشید که بتوانید آسمان را ببینید. سپس متن پیام دلخواه خود را تایپ می‌کنید و گوشی را در جهت آسمان می‌گیرید تا پیام به ماهواره مخابره شود.

به همین راحتی می‌توانید به هر کسی پیامک ارسال کنید، زیرا ایریدیوم این فناوری را دارد که می‌تواند آنچه را که از طریق ماهواره ارسال می‌کنید دریافت کند و آن را به داده‌های تبدیل کند که می‌تواند مانند هر متن دیگری برای هر کسی که دستگاهی می‌تواند آن را دریافت کند، ارسال کند. احتمالاً نوعی راهنما وجود خواهد داشت که به شما کمک می‌کند گوشی را در بهترین جهت قرار دهید، اما طبق گفته سازندگان نیاز نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا پیام ارسال شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *