امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

واکنش عجیب خاندوزی به یک سوال!

خاندوزی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره پراید 300 میلیونی و دلار 49 هزار تومانی گفت: جلسه بعد مطرح کنید؛ برای این سوال آماده نیستم!
کد خبر: 11600
زمان انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ بعد از ظهر -
221 بازدید
خاندوزی

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره پراید ۳۰۰ میلیونی و دلار ۴۹ هزار تومانی گفت: جلسه بعد مطرح کنید؛ برای این سوال آماده نیستم!

وی امروز در نشست خبری درباره سیاست دولت در خصوص ایجاد عدالت و شفافیت پرداخت‌ها، بیان کرد: مسأله حقوق و دستمزدها در دستگاه های دولتی ، شفاف شد. از۴۵۰ شرکت دولتی، نزدیک ۳۴۰ شرکت مکلف شده اند و اطلاعات حقوق و دستمزد از مدیرعامل تا کارمندان در سامانه ثبت شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: البته در برخی ماه ها اطلاعات ناقص است؛ اما مجموعا ثبت این اطلاعات شفافیت زیادی پیدا کرده است. درباره زیرمجموعه های شرکت‌های دولتی دچار نقصان اطلاعات هستیم و به اصلاح قانون در این زمینه نیاز دارد. برخی شرکت‌ها یا بانک‌ها که دولت فقط مقداری سهام دارد، مکلف به رعایت سقف پرداخت نیستند. باید احکام دقیق‌تری درباره این دو نوع شرکت اخیر در نظر گرفته شوند تا اطلاعات این شرکت‌ها هم شفاف شود. مسأله شفافیت و عدالت در دستمزدها در شرکت‌های دولتی پیگیری شده است.

خاندوزی اعلام کرد که تا امروز مبادلات بر اساس یوآن صورت گرفته و سهم مبادلات غیریوآنی به حداقل رسیده است و سیاست دولت در زمینه تسویه تجاری این بوده است که از حداکثر ظرفیت ارز محلی استفاد کند و دلار و یورو را به صفر یا حداقل برساند.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *