امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری بگیران بدون ضامن

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال‌ و بختیاری گفت: برای نخستین‌ بار در کشور ۲۲ هزار فقره تسهیلات‌ قرض الحسنه‌ به مستمری‌ بگیران این صندوق پرداخت‌ خواهد شد‌.
کد خبر: 10784
زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ بعد از ظهر -
319 بازدید

اقتصاد خوب: حسین تراکمه، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال‌ و بختیاری گفت: برای نخستین‌ بار در کشور ۲۲ هزار فقره تسهیلات‌ قرض الحسنه‌ به مستمری‌ بگیران این صندوق پرداخت‌ خواهد شد‌.

وی افزود: این تسهیلات برای تکریم‌ مستمری‌ بگیران‌ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال‌ و بختیاری تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران این صندوق‌ در استان سه هزار و ۳۰۰ نفر است که ۳۶۰ نفر از آن‌ها‌ دارای شرایط‌ دریافت تسهیلات‌ هستند که از طریق کارگزاران صندوق به‌ این افراد اطلاع رسانی خواهد‌ شد‌.

تراکمه ادامه داد: این تسهیلات با توافقات‌ صورت گرفته‌ با بانک عامل قرار‌ است‌ بدون‌ ضامن‌ و بدون‌ مراجعه حضوریِ مستمری بگیران‌ به بانک‌ در اختیار آنان قرار گیرد‌.

وی گفت: هم اکنون‌ ۵۲ هزار نفر در است بیمه شده‌ این صندوق هستند.حق بیمه در این صندوق‌ ۱۵ درصد است که ۵ درصد توسط‌ بیمه شده و ۱۰ درصد‌ آن توسط دولت‌ به عنوان‌ کارفرما‌ پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال‌ و بختیاری افزود: بازنشستگی، از‌کار‌ افتادگی‌، مستمری فوت برای بازماندگان‌ و نقل و انتقال سوابق بیمه ای از جمله مزایای‌ عضویت در این صندوق به شمار می رود‌.

لازم به ذکر است، تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال بدون بیمه‌ اجتماعی می توانند‌ با مراجعه به ۳۰ کارگزاری چهارمحال و بختیاری به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان‌ و عشایر در آیند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *