امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

از بین بردن ۱۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با استناد به نامه دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه، گفت: به بهانه کاهش تقاضا برای گوشت مرغ، با خاموش کردن دستگاه‌های جوجه‌کِشی حدود ۱۵ میلیون تخم‌مرغ دارای جوجه از بین رفته است.
کد خبر: 10130
زمان انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ قبل از ظهر -
367 بازدید

اقتصاد خوب: ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص حذف جوجه یک روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار در واحد‌های تولید جوجه، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به بهانه کمبود نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در یک مرحله شاهد جوجه‌کُشی بودیم که احساست جامعه را برانگیخت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته خبر‌هایی در خصوص جوجه‌کُشی مطرح  شد که برخی نهاد‌ها آن را تکذیب کردند، ادامه داد: متأسفانه امروز باید اعلام کنیم که جوجه‌کُشی نه؛ اما شاهد از بین بردن تخم‌مرغ‌های نطفه‌داری هستیم که تنها سه روز تا خروج جوجه از آنها فاصله دارند.

وی با بیان اینکه با خاموش کردن دستگاه‌های جوجه‌کِشی حدوداً بیش از ۱۵ میلیون تخم‌مرغ دارای جوجه از بین رفته و به نوعی جوجه‌کُشی رخ داده است، گفت: از بین بردن تخم‌مرغ‌های دارای نطفه از سوی برخی شرکت‌های تولیدکننده جوجه یک روزه مطرح شد، اما به دلیل انتشار تکذیبه‌ها این موضوع رسانه‌ای نشد.

اعظمی با بیان اینکه دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه، موضوع خاموش کردن دستگاه‌های جوجه‌کِشی و از بین رفتن ۱۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار که ۱۸ روز داخل دستگاه بوده‌اند را طی نامه‌ای به کمیسیون کشاورزی اعلام کرده است، تصریح کرد: دلیل این اقدام برخی از واحد‌های تولید جوجه یک روزه، کاهش تقاضا برای گوشت مرغ مطرح شده است.

تصویر نامه در ذیل آمده است:

 

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *