امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب
قالیباف:

فرهنگ‌سازی، اولویت اول حل مشکلات اقتصادی است

رئیس مجلس گفت: اولویت اول برای حل مشکلات اقتصادی توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه عقلانیت و فرهنگ عمومی است.
کد خبر: 18377
زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ بعد از ظهر -
179 بازدید
قالیباف

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آیین ملی روز کتاب و کتابخوانی که امروز (۲۴ آبان ۱۴۰۲) در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به موضوع تحول در کشور گفت: ما نتوانستیم تحول در کشور را در حوزه حکمرانی در فرهنگ و یا اقتصاد بوجود بیاریم. چه زمانی می‌خواهیم به این موضوع جامه عمل بپوشانیم. ما نگاه همان این است اول برای موضوع اقتصاد و پس از آن موضوع فرهنگ تلاش کنیم.

وی افزود: امروز اقتصاد موضوع اول ما است، اما تحول در اقتصاد باید از کجا شروع شود؟ بنده معتقدم مهمترین جایی که باید به آن توجه کنیم در این تحول مردم هستند. حتی اگر این تحول قرار است در مسئولین ما اتفاق بیفتد این مردم هستند. ما بیش از هرچیزی در جامعهنیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم.
قالیباف در ادامه افزود: اگر ما در جامعه در فرهنگ عمومی این مورد را توانستیم پیش ببریم اینجا رشد اجتماعی؛ حیات اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی تولید می‌شوند. اعتماد از همین بستر عقلانیت عمومی و فرهنگ عمومی و حیات اجتماعی اتفاق می‌افتد و اولویت اول برای حل مشکل اقتصادی توجه به همین موارد است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من با مشکلات کتاب و کتابخوانی آشنا هستم. هرکاری اگر منوط به موضوع اعتبار و پول بشود و بگوییم به شرط پول این پذیرفتنی نیست. من در هرکجا توفیق خدمت داشتم حتما این را تایید می‌کنند که از هیچ کسی درخواست اعتبار پول نکردم برای آنکه کار‌ها را انجام دهم.
وی گفت: اگر کار‌ها را بدرستی فهم و درک کنیم و خوب مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و با خرد جمعی انجام دهیم آنکار دو گوهر دارد به نام‌های اختیار و خرد جمعی.
قالیباف اظهار داشت: ما برای اینکه روح جامعه ما بتواند در پرتو دانش و اندیشه بارور بشود ما نیازمند کتاب و کتابخوانی هستیم و اینجاست که برای تحول اقتصادی؛ تحول در مردماست. اگر احساس کنیم با یک طرح اقتصادی خشک بتوانیم موضوعی را حل کنیم بطور قطع پایدار نخواهد ماند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *