امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

استخدام این معلمان برای سال تحصیلی آینده

معاون پارلمانی رئیس جمهور از افزایش جذب معلم برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها از اکنون تا مهر سال آینده برای حل مشکل کمبود معلم انجام شده است تا با این مشکلات مواجه نباشیم.
کد خبر: 18053
زمان انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ بعد از ظهر -
183 بازدید
معلمان

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اقداماتی که قرار است برای کمبود معلم در آموزش و پرورش انجام شود، اظهار داشت: کمبود معلم از سال ۹۳ به بعد به دلیل بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان اتفاق افتاد و این دانشگاه به میزان کافی دانشجو معلم پذیرش نکرد.

وی افزود: دولت سیزدهم به مسئله معلمان ویژه اهمیت می‌دهد و در این راستا، سال گذشته موضوع رتبه‌بندی معلمان را به نتیجه رساندیم؛ هر چند که این حوزه ضعف‌هایی هم داشت، اما کار بر زمین مانده‌ای بود که در این دولت انجام شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز امسال با مسئله جبران کمبود معلمان مواجه بودیم، یادآورشد: اکنون با استخدام و گزینش معلمان جدید، مسئولان آموزش و پرورش وعده دادند که کمبود‌ها را برطرف کنند و از اکنون برنامه‌ریزی و تلاش شود تا مهر سال آینده با این مشکلات مواجه نباشیم.

حسینی درباره افزایش ظرفیت جذب معلم در سال آینده، گفت: قرار است جذب برای سال آینده افزایش یابد همچنین در این ۲ سال اخیر هم تعداد مجوز‌هایی که به آموزش و پرورش داده شد، چندین برابر سال‌های گذشته بود، اما با توجه به کمبود سال‌های گذشته و اینکه تعداد قابل توجهی از معلمان بازنشسته شده‌اند، امسال این مشکل ایجاد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد و تدابیری که اندیشیده شده، فرصتی فراهم شود تا بازنشستگان به خدمت خود ادامه دهند تا نیرو‌های جدید جذب شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا ظرفیت استخدام سال آینده مشخص شده است یا نه گفت: این را سازمان امور اداری و استخدامی در توافق با آموزش و پرورش اعلام می‌کنند.

امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی بسیاری از کلاس‌های درس خالی از معلم ماند و با توجه به اینکه نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری هم در اواخر مهر اعلام شد، این کمبود معلم در کلاس‌های درس تا یک ماه پس از آغاز سال تحصیلی ادامه داشت که این موضوع انتقادات بسیاری را به همراه داشت.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *