امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

خرید و فروش ارز برای مردم آنلاین می‌شود؟

دبیرکل کانون صرافان از بانک مرکزی خواست تا مجوز خرید و فروش آنلاین ارز را صادر کند.
کد خبر: 14451
زمان انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ بعد از ظهر -
151 بازدید
ارز

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، کامران سلطانی زاده، دبیرکل کانون صرافان با اشاره به تعریف نرم افزارهای جدید حسابداری برای صرافی ها اظهار کرد: اقداماتی نیز در راستای به روز رسانی اپلیکیشن کانون صرافان انجام شده که می‌تواند به تسهیل و تسریع فرایند خرید و فروش ارز توسط هموطنان کمک کند.

وی گفت: اگر قوانین به سمت و سویی تغییر داده شود که مردم بتوانند به صورت آنلاین و بدون حضور در صرافی‌ها ارز را خرید و فروش کنند، اثرات بسیار مثبتی در بازار ارز خواهد داشت.

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه هم اکنون عملاً ارز به حساب صرافی‌ها واریز می‌شود، افزود: اگر بانک مرکزی و نهادهای نظارتی این مجوز را صادر کنند تا بدون مراجعه حضوری به صرافی‌ها و از طریق خدمات اینترنتی مشابه خدمات بانکی در سراسر کشور ارز به مردم فروخته شود و به حساب ارزی آنها واریز شود؛ به طور حتم از صف‌های صرافی ها و شعب بانکی کاسته خواهد شد.

سلطانی زاده ادامه داد: با این روش مردم در هر زمان از شبانه روز و با هر قیمتی که مدنظرشان باشد به صورت آنلاین می‌توانند از صرافی‌ها ارز بخرند یا بفروشند؛ هرچه رفت و آمد مردم به صرافی‌ها کم شود صف مقابل صرافی‌ها هم کم می‌شود.

وی تاکید کرد: صرافی‌ها و کانون صرافان این آمادگی را دارند که با استفاده از نرم افزارهای جدید به صورت آنلاین معاملات ارزی خود را انجام دهند و خدمات به روز را در این حوزه به مردم ارائه دهند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *