امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

در آخرین روز معاملاتی هفته؛ نفت ۳ درصد ارزان شد

قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته، پس از یک جلسه پرنوسان، سقوط کرد. این در حالی است که داده‌ها حکایت از افزایش نرخ‌ها بهره دارد و سرمایه‌گذاران به دنبال شفاف‌سازی بیشتر درباره تحریم قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا بر محصولات پالایش‌شده روسیه هستند.
کد خبر: 11098
زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ بعد از ظهر -
214 بازدید
نفت

اقتصاد خوب: رویترز اعلام کرد: قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته، پس از یک جلسه پرنوسان، سقوط کرد؛ این در حالی است که داده‌ها حکایت از افزایش نرخ‌ها بهره دارد و سرمایه‌گذاران به دنبال شفاف‌سازی بیشتر درباره تحریم قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا بر محصولات پالایش‌شده روسیه هستند.

در آخرین روز معاملاتی هفته بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲.۴۳ دلار معادل ۳ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که نفت برنت در بالاترین قیمت خود طی هفته گذشته، در ارتفاع ۸۴ دلار و ۲۰ سنت ایستاده بود.

نفت

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز در این روز معاملاتی با ۲.۶۶ دلار معادل ۳.۴ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۲۲ سنت رسید. این شاخص هم پیشتر به ۷۸ دلار در هر بشکه نیز رسیده بود.

این در حالی است که به گفته فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، بازار نمی‌تواند تصمیم بگیرد که آیا باید نگران رکود اقتصادی یا تهاجمی بودن فدرال رزرو با نرخ‌های بهره باشد.

بانک مرکزی ایالات متحده روز چهارشنبه افزایش ملایم‌تر نرخ بهره نسبت به سال گذشته را اعلام کرد.

به گفته پریانکا ساچدوا، تحلیلگر بازار در فیلیپ نوا، افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ احتمالاً بر اقتصاد ایالات متحده و اروپا تأثیر می گذارد و ترس از رکود اقتصادی را افزایش می‌دهد. این موضوع به احتمال زیاد سبب کاهش تقاضای جهانی نفت خام می‌شود.

نفت

سرمایه‌گذاران به تحولات مربوط به ممنوعیت ۵ فوریه اتحادیه اروپا درباره محصولات پالایش شده روسیه چشم دوخته‌اند و کشورهای عضو به دنبال نتایج توافق در روز جمعه برای تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه هستند.

کرملین روز جمعه اعلام کرد که تحریم اتحادیه اروپا بر فرآورده های نفتی پالایش شده روسیه منجر به عدم تعادل بیشتر در بازارهای جهانی انرژی خواهد شد.

بیل ودربرن، اقتصاددان کالاهای کپیتال اکونومیکس، گفت: «جزئیات دقیق در مورد اینکه سقف چقدر خواهد بود و چگونه آن را اجرا خواهند کرد، هنوز نامشخص است.»

از سوی دیگر در حال حاضر، هیچ داده‌ای از چین وجود ندارد که نشان دهنده میزان بهبود تقاضای نفت خام چین باشد.

اگرچه تحلیلگران ANZ به جهش شدید ترافیک در ۱۵ شهر بزرگ چین پس از تعطیلات سال نوی چینی اشاره کردند اما گفتند که تاجران چینی در بازارهای انرژی «نسبتا غایب» بوده‌اند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *