امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

سقوط ناگهانی قیمت نفت

قیمت نفت در روز جمعه بیش از ۲ درصد کاهش یافت، زیرا آمار اشتغال ایالات متحده احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و کاهش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را افزایش داد.
کد خبر: 18176
زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ قبل از ظهر -
96 بازدید
نفت

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، قیمت نفت در روز جمعه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و بیش از ۲ درصد کاهش یافت. نفت برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۹۶ سنت معادل ۲.۲۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۹ سنت رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۹۵ سنت معادل ۲.۳۶ درصد کاهش به ۸۰.۵۱ دلار رسید. این کاهش بیش از ۶ درصدی برای هر دو شاخص در هفته گذشته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کاهش قیمت نفت به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه به دلیل تنش‌ها در خاورمیانه و انتشار داده‌های بازار کار ایالات متحده است که احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را افزایش می‌دهد. شرکت لوک اویل روسیه نیز اخیرا تولید نفت خود در عراق را دو برابر کرده است.

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در اولین سخنرانی خود از زمان آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در روز جمعه هشدار داد و گفت: احتمال گسترش درگیری ها در خاورمیانه وجود دارد، اگرچه تحلیلگران معتقدند. که بازار این تضاد را مدیریت کرده و اختلال قابل توجهی در عرضه و تقاضا ایجاد نشده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *