امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو شقه گوسفندی برای مغازه دار ۴۲۰ هزارتومان است که با احتساب ۱۰ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.
کد خبر: 18154
زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ قبل از ظهر -
190 بازدید
گوشت قرمز

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو شقه گوسفندی برای مغازه دار ۴۲۰ هزارتومان است که با احتساب ۱۰ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

علی اصغر ملکی توزیع گوشت های وارداتی را علت اصلی کاهش قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز در فصل سرما انتظار می رود که توزیع گوشت های وارداتی استمرار یاید.

بنابر آمار سالانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که در صورت حمایت مسئولان از تولید دام داخل و تامین نهاده های دامی امکان رسیدن به خودکفایی و بی نیازی از واردات وجود دارد که قائم مقام وزیر جهاد وعده خودکفایی گوشت قرمز و بی نیازی از واردات گوشت در بهار سال آتی را داده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

به گفته علیرضا پیمان پاک روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

وی از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و افزود: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قائم مقام وزیر جهاد قیمت هرکیلو لاشه وارداتی در میادین را ۲۸۰ هزارتومان و گوشت قطعه بندی را ۳۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته روند واردات تا پایان سال به منظور رفع نیاز تولید داخل ادامه دارد.

براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، جمعیت ۶۸ میلیونی دام زنده در بهار به ۶۰ میلیون در تابستان رسید که در نهایت مسئولان وزارت جهاد در راستای تامین کسری نیاز کشور اقدام به واردات کردند.

بهبود وضعیت تامین و عرضه گوشت قرمز نسبت به سال قبل

رئیس شورای تامین کنندگان دام از ثبات قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه داخلی ۳۸۰ هزار تومان است و لاشه وارداتی با نرخ های کمتری در بازار عرضه می شود.

به گفته منصور پوریان هم اکنون سبد کالایی گوشت فروشگاه ها مملو از گوشت گوسفندی و گوساله است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

پوریان با بیان اینکه وضعیت تامین و توزیع گوشت قرمز به نسبت سال قبل در بازار بهتر است، افزود: با توزیع گوشت های وارداتی، نه تنها جلوی التهابات قیمت در بازار گرفته شد، بلکه بازار به ثبات رسیده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام نرخ کنونی هرکیلو لاشه گوسفندی را ۲۶۰ هزار تومان و لاشه گوساله را ۲۶۵ هزار تومان اعلام کرد.

او گفت: با توزیع گوشت های وارداتی در دیگر استان ها شاهد ثبات و کاهش قیمت خواهیم بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *