امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

مانع واردات گوشت شوید

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها، ایجاد رقابت بین واردکنندگان و خریداران در سامانه بازارگاه و همچنین کاهش جمعیت دامی و افزایش واردات باعث کاهش قیمت نهاده‌های دامی در سامانه‌ بازارگاه شده‌است.
کد خبر: 18088
زمان انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ بعد از ظهر -
150 بازدید
گوشت قرمز

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها، ایجاد رقابت بین واردکنندگان و خریداران در سامانه بازارگاه و همچنین کاهش جمعیت دامی و افزایش واردات باعث کاهش قیمت نهاده‌های دامی در سامانه‌ بازارگاه شده‌است.

به گفته مسئولین واردات تا آخر ماه رمضان ادامه خواهدداشت تا زمانی که قیمت‌ها به تعادل برسد، اما اگر همچنان بی‌توجهی به تولیدات داخلی ادامه پیدا کند واردات ادامه‌دار خواهدشد.

دولت می‌تواند با راهکارهایی از تولیدات داخلی حمایت کند از جمله قرار دادن گوشت داخلی جزو اقلام کالابرگ و عرضه مقدار بیشتر گوشت داخلی در فروشگاه های بزرگ.

دولت محدودیت‌های اعتباری دارد و اگر شرکت‌های بزرگ توزیع کننده طرف قرارداد با تولیدکنندگان قرار گیرند و دولت به عنوان ناظر نقش آفرینی کند همانند کاری که در خصوص واردات در حال انجام است، وضعیت بهتر می‌شود.

واردات گوشت در حال ضربه زدن به تولیدات و زیر ساخت‌های داخلی است چرا که واردات باعث شده بازار داخلی محدود و تحت‌الشعاع قرار بگیرد و جمعیت زیادی از تولیدکنندگان در حال خارج شدن از این صنعت هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *