امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشت

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با تایید شرایط رکودی حاکم بر بازار گوشت، گفت: در حال حاضر دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد و به همین دلیل بازار خیلی راکد است.
کد خبر: 17618
زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ بعد از ظهر -
32 بازدید
گوشت گوسفند

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، فعالان بازار گوشت معتقدند که در حال حاضر گرانی قیمت گوشت، منجر به ریزش شدید مصرف و خرید گوشت توسط مردم شده و همین موضوع، کاهش نامحسوس قیمت گوشت را در پی داشته است؛ نه سیاست‌های دولت در عرضه گوشت‌های دولتی و وارداتی.

این‌ها همه در شرایطی است که از شهریورماه تاکنون، بارها وزارت جهادکشاورزی وعده کاهش قیمت گوشت تا دو ماه آینده را داده است. حتی بنا به گفته علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی شده که سطح قیمت گوشت قیمت به سطح قیمت‌های سال گذشته بازگردد. این در حالی است که امروز شاهد سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشت هستیم.

براساس اعلام او، گوشت در بازار به وفور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود از اواسط آبان ماه ثبات در بازار گوشت برقرار شود. این اظهارات در حالی است که امروز گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که به طور متوسط قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌ها ۴۵۰ هزار تومان است.

آخرین روایت رسمی و آماری دولت از قیمت گوشت نیز حاکی از آن است که متوسط قیمت گوشت گوسفندی به ۴۵۸ هزار تومان در شهریورماه رسیده است. این عدد ۲۷۴ هزار تومان بالاتر از نرخی است که شهریورماه پارسال قیمت گوشت اعلام می‌شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *