امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

هوش مصنوعی جایگاه بزرگان فناوری را تحکیم می‌کند

یکی از مقام‌های ارشد دولت آلمان ضمن ابراز نگرانی گفته است که احتمالاً هوش مصنوعی به بزرگان صنعت فناوری برای تحکیم جایگاهشان کمک خواهد کرد.
کد خبر: 17539
زمان انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ بعد از ظهر -
101 بازدید
هوش مصنوعی

به گزارش شبکه خبری اقتصاد خوب، رئیس اداره‌ی کارتل آلمان می‌گوید هوش مصنوعی ممکن است قدرت بزرگان صنعت فناوری را در بازار تقویت کند. او به نهادهای رگولاتوری توصیه کرده که بازار را زیر نظر بگیرند تا هرگونه رفتار ضدرقابتی شرکت‌های بزرگ شناسایی شود.

بر اساس گزارش رویترز، گفته‌های آندریاس مونت به وضوح نشان می‌دهد که رگولاتوری آلمان نگران است شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری به‌لطف دسترسی به حجم عظیمی از داده‌ی کاربران، در حوزه‌ی خانه‌ی هوشمند و جست‌و‌جوی وب و تبلیغات آنلاین و حتی صنعت خودرو دست بالاتر را نسبت‌ به شرکت‌های کوچک داشته باشند و به رقابت ضربه بزنند.

مایکروسافت و گوگل در ماه‌های اخیر جزو فعال‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی بوده‌اند و این فناوری را به بسیاری از سرویس‌های خود اضافه کرده‌اند. مایکروسافت سرمایه‌گذاری سنگینی در OpenAI انجام داده و گوگل مشغول توسعه‌ی چت‌بات بارد شده است.

افزایش محبوبیت هوش مصنوعی باعث شده است دولت‌های مختلف در سراسر دنیا به فکر وضع قوانین جدیدی برای کنترل این فناوری بیافتند. اتحادیه‌ی اروپا در این زمینه سرعت بیشتری دارد و می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی چارچوب کلی را تعیین کند.

آندریاس مونت می‌گوید حوزه‌ی هوش مصنوعی همچنان رقابتی است و نهادهای رگولاتوری باید تلاش کنند که وضعیت فعلی پابرجا بماند: «مدل‌های هوش مصنوعی شرکت‌های کوچک‌تر نیز می‌توانند به حدی به محبوبیت برسند که به سیستم‌عامل یا پلتفرمی جدید تبدیل شوند.»

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *