امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

کاهش قیمت گوشت در هفته‌ های آینده

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با واردات گوشت به کشور، طی هفته آینده قیمت گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد به طوری که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت آن کاهش می‌یابد.
کد خبر: 10835
زمان انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ بعد از ظهر -
86 بازدید
گوشت

اقتصاد خوب: سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: سید محمد آقامیری، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به تلاطم قیمت گوشت در بازار، طی هفته آتی به مقدار کافی گوشت و دام زنده از مرزها به کشور وارد خواهد شد و قیمت کنونی گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

توزیع گوشت گوسفندی ۱۴۲ هزار تومانی در کشور

وی افزود: به دامدارانی که دام خود را به منظور افزایش قیمت و فروختن با سود بالاتر نگه داشته‌اند، توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر دام خود را به بازار عرضه کنند تا با کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان مالی نشوند؛ چرا که وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها نخواهد بود.

سید محمد آقامیری درباره صادارت دام و واردات آن تصریح کرد: در حال حاضر صادراتی گوشت قرمز از کشور صورت نگرفته و صادرات ممنوع است و تولید در بازار داخلی باید عرضه شود.

لازم به ذکر است، مدتی است قیمت گوشت قرمز در بازار مجددا افزایش یافته است، مسوولان مدعی هستند افزایش قیمت گوشت قرمز در حد ‌۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر کیلو است؛ اما واقعیت بازار از افزایش بیشتر قیمت گوشت حکایت دارد، البته شرایط فعلی قیمت گوشت طوری است که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هر دو ناراضی هستند.

بر اساس مشاهدات صورت گرفته، در چند روز اخیر هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی با قیمت نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود؛ این در حالی است که قیمت‌ها در هفته گذشته در محدوده ۲۵۰ هزار تومان بود.

 

کاهش قیمت گوشت در هفته‌ های آینده

همچنین روز گذشته مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که واردات گوشت به زودی در تهران توزیع می‌شود و بر این اساس قیمت گوشت وارد فاز نزولی شده و برای مثال قیمت هر کیلو ران و سردست کیلویی ۲۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

مسعود امرالهی درباره وضعیت توزیع گوشت قرمز گرم نیز یادآور شد: بار گوشت قرمز وارد کشور شده و قرار بود از امروز در فروشگاه‌های تهران توزیع شود، اما به دلیل فرآیند انجام بسته‌بندی، شهروندان می‌توانند فردا ۹ بهمن ۱۴۰۱ گوشت قرمز را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین اصلی شهرداری تهران خریداری کنند.

پایان پیام/

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *